tiistai 5. toukokuuta 2015

Enneastartti - ihmistuntemuksen ABC


Olen aloittanut blogiyhteistyön kautta (saan kurssin alennuksella) verkkokurssin "Enneastartti - ihmistuntemuksen ABC". Kyseessä on uusi itsetuntemusta kehittävä verkkovalmennus. Verkkovalmennuksessa tutustutaan yhdeksään erilaiseen persoonallisuustyyppiin Enneagrammin avulla. Enneagrammi on henkinen ja psykologinen oppi ihmistuntemukseen. Enneagrammi on opas oman ja muiden käyttäytymisen ja ajattelun ymmärtämiseen.

Kurssilla tulee 11 päivän ajan aamuisin sähköpostiin linkki, jonka kautta pääsee kuuntelemaan n. 20 minuuttia kestävän videoluennon. Videoluennoissa on myös meditaatioita ja jokaisen luennon jälkeen on mietittäväksi pieni tehtävä omaan elämään liittyen.


Olen halunnut tutustua Enneagrammiin jo pitkään ja olen pitkin kevättä seurannut "livekurssien" aikatauluja. Aikataulut eivät ole sopineet omaan kalenteriini ja näin tämä verkkovalmennus sopi minulle kuin nenä päähän. Halusin kurssille syventääkseni itsetuntemustani ja saadakseni sitä kautta hyvinvointia elämääni. Haluaisin ymmärtää sekä itseäni, omia toimintatapojani että toisia ihmisiä paremmin.

Olen kuunnellut luennot läpi. Nyt aion kuunnella ne vielä uudelleen, tehdä tehtävät ja miettiä, mitä nämä asiat tarkoittavat oman elämäni kannalta. Tarkoituksenani on kirjoittaa nämä oivallukset myös tänne blogiini, kunhan olen päässyt vielä syvemmälle sisälle tähän teemaan.

Oletko sinä tutustunut Enneagrammiin?

3 kommenttia:

  1. Olen opiskellut enneagrammiohjaajaksi useampi vuosi sitten, siitäkin huolimatta, että aiemmin olin sitä mieltä, ettei ihmisiä voi lokeroida enkä oikein löytänyt itseäni tyypityksistä. Mitä enemmän tutustuin asiaan, sitä paremmin tajusin, että tämä juttu toimii. Enneagrammi ei rajaa eikä lokeroi oikeasti, vaan se antaa selkeän itsetuntemuksen ihmiselle. Loppujen lopuksi asiaan tutustumalla syvällisemmin ymmärtää ihmisiä ympärillään. Kukaan ei enää painele miina -nappeja sisälläni =)

    Enneagrammi on varmaan elämänpituinen sukellus upeisiin ihmisiin (sekä tietysti itseen).

    Upeita hetkiä sinulle tällä matkallasi. Suosittelen varsinkin Riso & Hudsonin kirjallisuutta ja osallistumaan paneeleihin. Keskustelemalla oman tyypin edustajien kanssa oppii suunnattoman paljon, samoin kuin kuuntelemalla ja kyselemällä muilta tyypeiltä heidän yhdistävistä ominaisuuksistaan =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tästä kommentista ja kirjavinkeistä. Wau, sinä olet ihan enneagrammiohjaaja. Tuota itsetuntemusta minä nimenomaan haen. Huomenna on aikaa kuunnella luentoja läpi, taisin kyllä löytää itseni jo heti ensikuuntelulla.

      Poista
    2. Hehee, mulla kesti pikkuisen pidempään nähdä tyyppini. Keikuin vuoden verran ja sitten tunnustin mikä olen, oli sen verran iholla nämä oman tyypin ominaisuudet ;-)

      Iloisia opintohetkiä sinulle =D

      Poista

Kommentit ilahduttavat aina!